جدیدترین مطالب
خانه / دسته‌بندی نشده / سفید کردن دندان با کامپوزیت

سفید کردن دندان با کامپوزیت

سفید کردن دندان با کامپوزیتReviewed by دکتر رضا سلیمانی on Mar 18Rating:

رنگ دندان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موجب زیبایی فرد می شود. سالانه افراد بسیاری برای سفید کردن دندان به دندان پزشکی زیبایی مراجعه می کنند و بسیاری بعد از سفید کردن دندان های خود از رنگ دندان های خود راضی نمی باشند. در مقالات بسیاری در لبخند برتر در مورد روش های سفیدی دندان صحبت کردیم و حال در این مقاله به  سفید کردن دندان با کامپوزیت می پردازیم.

توصیه های لازم قبل از سفید کردن دندان

دندانپزشک زیبایی قبل از سفید کردن دندان باید از نیاز های بیمار آگاه شود بسیاری از افراد از رنگ فعلی ندان های خود راضی هستند و برای مدتی می خواهند دندان های سفیدی داشته باشند در نتیجه سفید کردن دندان با کامپوزیت برای آن ها گزینه مناسبی نمی باشد و باید روش هایی از جمله بلیچینگ را به این گونه افراد توصیه کرد ولی اگر افراد سفید دائمی برای دندان های خود می خواهند سفید کردن دندان با کامپوزیت برای آن ها توصیه می شود.

دندانپزشک زیبایی قبل از قرار شروع فرایند سفید کردن دندان با کامپوزیت باید به دقت فراوانی دندان های شما را بررسی کند و در این راستا پوسیدگی های دندانی شما را اصلاح کند.

سفید کردن دندان با ونیر کامپوزیت

پس از اصلاحات لازم و مشاوره با دندان پزشک و انتخاب رنگ مواد کامپوزیتی روی دندان های شما قرار می گیرد. مواد کامپوزیتی و یا همان روکش های کامپوزیتی  که به اصطلاح لمینیت کامپوزیت و یا همان ونیر نام دارد موادی هستند که با قرار گرفتن روی دندان موجب سفیدی دندان می شود. نکته ای که در سفید کردن دندان  وجود دارد این است که دندانپزشک زیبایی برای قراردادن لایه های کامپوزیتی آسیبی به دندان های شما نمی رساند و مینای دندان شما از بین نمی رود.

سفید کردن دندان  آسیبی به دندان نمی رساند

عده ای بر این باورند که سفید کردن دندان با کامپوزیت موجب از بین رفتن دندان می شود. که این باوری کاملا اشتباه است. این روش اگر توسط افراد متخصص انجام شود آسیبی به دندان نمی رساند ولی نکته ای که اهمیت دارد این است که سفید کردن دندان کار دست دندان پزشک زیبایی می باشد و به تخصص وی بستگی دارد. مواد کامپوزیتی که برای سفیدی دندان استفاده می شود موجب مواد مقاومی می باشند.

در انتخاب رنگ برای سفید کردن دندان دقت کنید

سعی کنید در انتخاب رنگ برای دندان های خود دقت کنید. با مشاوره دندانپزشکی زیبایی خود سعی کنید که مواد کامپوزیتی را به رنگی انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست, چهره و فرم کلی صورت شما باشد. همچنین اگر سفید کردن دندان با کامپوزیت اگر به درستی انجام شود جلوه طبیعی در رنگ دندان های شما ایجاد می شود به طوری که بخش های مختلفی از دندان های شما دارای شدت مختلفی از رنگ سفید می باشد به طوری که قسمت انتهایی دندان های شما به سفیدی نوک دندان های شما نمی رسد. در انتخاب رنگ برای سفید کردن دندان خود دقت کنید و در استفاده از یک رنگ خاص به دندانپزشک زیبایی خود اصرار نکنید. چرا که در این صورت ممکن است انتخاب خوبی نداشته باشید و دندان های شما طبیعی به نظر نرسد.

نمونه کار سفید کردن دندان

تصاویر زیر نمونه های از سفید کردن دندان با کامپوزیت می باشد که با تغییر رنگ دندان ها جلوه ای خاص در صورت  افراد ایجاد شده است.

سفید کردن دندان با کامپوزیت در دو فک

تصویر زیر نمونه ای از سفید کردن دندان می باشد که با کامپوزیت انجام شده است. فرد مراجعه کننده رنگ فوق العاده سفیدی را برای دندان های ود در نظر داشتند که  استفاده از کامپوزیت های اپک ضمن حفظ نازکی دندان ، در نهایت یک لبخند هالیوودی مناسب برای ایشان ایجاد شده است. رنگ استفاده شده در این درمان OW التراذنت  می باشد که یکی از روشن ترین رنگ ها برای کامپوزیت است.

درباره ی دکتر رضا سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *